Categoria A
Utilizare
1. Structura şi funcţionarea unui calculator:
1.1. Descrierea generala a componentelor hardware;
1.1.1. Tastatura;
1.1.2. Monitorul;
1.1.3. Unitatea centrală, memoria internă;
1.1.4. Alte echipamente periferice;
2. Prezentarea succintă a unor noţiuni de bază: comandă, program, aplicaţie, pictogramă, fereastră;
3. Folosirea grupului de aplicaţii Accessories a sistemelului de operare WINDOWS 10:
3.1. Editoarele de texte NOTEPAD şi WORDPAD;
3.2. Editorul grafic PAINT;
3.3. Aplicaţia CALCULATOR;
Programare
1. Structura unui program;
2. Vocabularul limbajului;
3. Constante, variabile, operatori, expresii;
4. Tipuri predefinite (întregi, caracter);
5. Citirea şi afişarea datelor;
6. Structuri (instructiuni) alternative;
7. Fișiere.
Categoria B
1. Algoritmi reprezentaţi prin pseudocod şi scheme logice.
1.1. Noţiunea de algoritm şi obiectele cu care lucrează;
1.2.Reprezentarea algoritmilor: structura liniară, structura alternativă şi
structura repetitivă;
2. Noţiuni primare de programare (PASCAL, C, C++).
2.1.Structura unui program;
2.2.Vocabularul limbajului;Constante, variabile, operatori, expresii;
2.3.Tipuri predefinite;
2.4.Citirea şi afişarea datelor; 2.5.Structuri de selecţie;
2.6.Structuri repetitive;
2.7.Tablouri uni și bidimensionale.
3. Fișiere.
Categoria C
1. Algoritmi reprezentati prin pseudocod si scheme logice.
1.1. Noţiunea de algoritm şi obiectele cu care lucrează;
1.2. Reprezentarea algoritmilor: structura liniară, structura alternativă şi structura repetitivă;
2. Noţiuni primare de programare (PASCAL, C, C++).
2.1. Structura unui program;
2.2. Vocabularul limbajului;
2.3. Constante, variabile, operatori, expresii;
2.4. Tipuri predefinite;
2.5. Citirea şi afişarea datelor;
2.6. Structuri de selecţie;
2.7. Structuri repetitive;
3. Tipuri structurate de date:
3.1. Tablouri;
3.2. Şiruri de caractere;
3.3. Tipul mulţime şi tipul înregistrare;
3.4. Tipuri definite de utilizator
4. Fişiere
Observaţii:
1. Se va pune accent pe citirea şi scrierea datelor dintr-un fişier (evaluare automată)
2. Pentru proba teoretică subiectele de matematică de la o categorie se vor încadra în programa claselor corespunzătoare acelei categorii.