1. Secțiunea
programare sau utilizare:
a) PROGRAMARE: Se va desfășura pe patru categorii de vârstă:
• categoria A (clasa a V-a) –programare;
• categoria B (clasa a VI-a) –programare;
• categoria C (clasa a VII-a) –programare;
• categoria D (clasa a VIII-a) –programare;
b) UTILIZARE: Se va desfășura pe patru categorii de vârstă:
• categoria A (clasa a V-a) – utilizare;
• categoria B (clasa a VI-a) – utilizare;
• categoria C (clasa a VII-a) – utilizare
• categoria D (clasa a VIII-a) – utilizare;
Pentru fiecare categorie, elevii au de susținut două probe: una teoretică şi una practică. Având în vedere rolul determinant al matematicii în formarea unei gândiri algoritmice și în învăţarea informaticii, proba teoretică va cuprinde subiecte de matematică și gândire algoritmică astfel alese încât să scoată în evidenţă aptitudinile pentru informatică (de exemplu probleme cu rezolvare de tip algoritmic, probleme de logică matematică).
Înscrierea la concurs se va realiza în conformitate cu calendarul care va fi afișat pe site-ul concursului: www.miculgates.ro, printr-un formular. Ulterior datei limită de înscriere nu se vor accepta nici un fel de modificări la lista cu participanţi.
Probele de concurs la secțiunea programare – utilizare se vor desfăşura în data de 15 februarie 2025, când participanții vor susține probele conform programului afișat pe site. Proba teoretică se va susține prin intermediul unui test. Subiectele atât pentru proba teoretică cât și pentru cea practică vor fi primite de către concurenți în ziua concursului la proba de programare-utilizare.
Evaluarea:
La proba teoretică, concurenții vor primi un feedback după finalizarea corectării testului de către membrii comisiei, punctajul maxim fiind 200 puncte.
La proba practică, programare, se realizează cu un sistem automat de evaluare, fără prezenţa concurenţilor. Pentru fiecare problemă din cadrul probei de concurs, se poate acorda un punctaj cuprins între 0 și 100. Sistemul de evaluare impune respectarea cu rigurozitate a cerințelor specificate în acest regulament și în enunțul problemei.
La proba practică, utilizare, se realizează evaluarea produselor elevilor, fără prezenţa concurenţilor. Punctajul maxim la aceasta probă va fi de 200 puncte.
Punctajul final va fi de maxim 400 de puncte (suma punctajelor de la cele două probe). Clasamentul se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, câte un clasament pentru fiecare categorie și fiecare secțiune.
După afișarea rezultatelor, vor apărea pe site-ul concursului soluţii ale problemelor, precum şi testele utilizate la evaluare, baremul pentru proba practică – utilizare, precum și baremul pentru proba teoretică. Timp de 24 ore după afișarea rezultatelor, concurentul poate trimite o contestaţie la adresa concursulmiculgates@gmail.com. În contestaţie, elevul trebuie să specifice numele său, categoria şi secţiunea la care a participat, problema, precum şi motivul contestaţiei. Contestația va fi analizată de către comisia de evaluare și va fi formulat un răspuns, care va fi trimis concurentului pe e-mail. După analizarea contestațiilor, se vor afișa rezultatele finale pe site-ul concursului, precum și premiile obținute.
Înscrierea la concurs se va realiza în conformitate cu calendarul care va fi afișat pe site-ul concursului: www.miculgates.ro, printr-un formular. Ulterior datei limită de înscriere nu se vor accepta nici un fel de modificări la lista cu participanţi.
2. Secțiunea –
proiecte SCRATCH:
Se adresează elevilor de gimnaziu și va cuprinde câte o categorie pentru fiecare clasă de la clasa a V-a până la clasa a VIII-a.
La concurs pot participa echipe formare din maxim 3 membri (2 elevi de gimnaziu și un coordonator -profesor). Membrii unei echipe trebuie să fie din aceeași unitate de învățământ și să se încadreze în categoria de vârstă corespunzătoare (nu se admite participarea la o categorie superioară sau inferioară). Coordonatorul trebuie să înscrie proiectul în concurs prin completarea unui formular corespunzător, care va fi afișat pe site-ul concursului: www.miculgates.ro. Fiecare coordonator poate înscrie maxim 3 proiecte diferite în concurs, până la data limită specificată în regulament. Orice proiect transmis după această dată nu va fi acceptat.
Proiectele trebuie realizate în întregime de elevii din echipă, coordonați de profesor, și trebuie să conțină muzică, sunete, text, imagini pentru care autorii dețin drept de autor. Proiectele nu trebuie să conțină informații referitoare la autori, instituția de proveniență, coordonator. Proiectele care nu respect aceaste reguli vor fi descalificate. Vor fi jurizate doar proiectele care se încadrează în tema anunțată.
Evaluarea proiectelor înscrise în concurs se va face de către un juriu format din cadre didactice cu experiență din țară. Ierarhizarea lucrărilor se va face în funcție de punctajul acordat de juriu.
Criterii de evaluare a lucrărilor vor ține cont de:
– Încadrarea în temă
– Corectitudinea științifică a proiectului
– Corectitudinea tehnică a proiectului și folosirea caracteristicilor Scratch
– Originalitate
– Creativitate
– Calitatea globală a proiectului
Fiecare proiect va primi un punctaj de maxim 100 puncte, în funcție de o grilă de evaluare transmisă membrilor comisiei de evaluare de către comisia de organizare. Pentru fiecare categorie de vârstă se va întocmi un clasament al proiectelor în ordinea descrescătoare a punctajelor. Se vor acorda Premiul I, Premiul II, Premiul III și mențiuni, în funcție de numărul de participanți pe categorie de vârstă. Punctajul minim este 40 puncte, pentru premiere.